Hogyan oldjuk meg cégünk munka- és tűzvédelmi szakemberét: fix havi átalánydíjjal vagy munkavállalóként?

Ha cégünknél munkavédelem és tűzvédelem területén többre vágyunk annál, hogy csak egyszerűen elkészíttetjük a szükséges dokumentumokat, akkor érdemes végig nézni, hogy milyen lehetőségek is vannak.

Amennyiben ügyvezetőként vagy HR ként munkavédelmi és tűzvédelmi szakember foglalkoztatására keres megoldásokat, hamar szembekerül ezzel a kérdéssel.

Fontos tudni, hogy létezik egy munkavédelmi jogszabály, amelynek értelmében szükséges a munkavédelmi szakember jelenléte egy cég életében.

Nem elegendők csak a papírok és az, hogy “az ügyvezető odafigyel mindenre”.

A 5/1993 MüM rendelet a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról röviden a következő fontos információt tartalmazza: minden munkáltatónak a veszélyességi osztálytól és dolgozói létszámtól függően megfelelő óraszámban munkavédelmi szakember közreműködését kell igénybe vennie.

Például vegyünk egy programozó irodát, ahol dolgozik 15 fő munkavállaló, ott a jogszabályban megadott táblázat alapján a III. veszélyességi osztályról beszélünk. A 15 fő az a (b) mennyiségbe tartozik, így a jogszabály értelmében: III/b) egy fő középfokú munkavédelmi szakképesítésű személyt kell alkalmazni napi egy órára.

Természetesen hasonló jogszabály létezik a tűzvédelmi szakember alkalmazásának kritériumairól is. (9/2015 BM rendelet a hivatásos katasztrófavédelmi szerveknél, az önkormányzati és létesítményi tűzoltóságoknál, az önkéntes tűzoltó egyesületeknél, valamint az ez irányú szakágazatokban foglalkoztatottak szakmai képesítési követelményeiről és szakmai képzéseiről szóló jogszabály.)

Ilyen beosztással felvenni szakembert valljuk meg elég nehéz.

De hogyan lehet ezt a követelményt mégis teljesíteni?

Itt jön képbe a folyamatos átalánydíjas szerződés, amikor egy fix havidíjjal dolgozunk, messze kevesebbért, mint egy munkavállaló foglalkoztatása.

Ezzel a típusú szerződéssel eleget tudnak tenni a cégek a törvényi követelménynek és ráadásul kapnak egy olyan munka- és tűzvédelmi partnert cégünk „személyében”, aki maximális segítséget ad abban, hogy a munkáltató magas biztonsági szintre fejleszthesse a cége munka- és tűzvédelmét.

A következő szolgáltatásokat nyújtjuk partnereink számára (a teljesség igénye nélkül):

  • rendszeres időközönként munka- és tűzvédelmi szempontú helyszíni bejárások;
  • a cég profiljának megfelelő munka- és tűzvédelmi dokumentumok elkészítését;
  • munka- és tűzvédelmi oktatások lebonyolítását akár online felületünkön;
  • jogszabálykövetést;
  • szükség esetén kapcsolattartás a munka- és tűzvédelmi hatóságokkal;
  • folyamatosan rendelkezésre állunk e-mailen és telefonon;
  • balesetek kivizsgálásában való aktív és hatékony részvételt;

Reméljük, hogy már ebből a néhány mondatból is látszik, hogy miért is jobb az átalánydíj annál, hogy csak szimplán felkerüljenek a polcra a szükséges dokumentumok.

Ha van bármilyen kérdése vagy segítségre lenne szüksége, szívesen állunk rendelkezésére:

Telefon: +36 20/23 222 23
E-mail: info@dsec.hu